Een nieuwe baan kan zenuwslopend zijn, vooral als je begint in een functie waarin je meteen aan de slag moet. Zelfs als je al enkele weken in gesprek bent en veel informatie hebt ontvangen over je nieuwe baan, kan niets je echt voorbereiden op die eerste dag.
Het werven en aannemen van een nieuwe werknemer is slechts het begin van zijn reis door het bedrijf. De volgende stap is hen integreren in de organisatie en hen zo snel mogelijk vertrouwd maken met hun nieuwe omgeving. Deze blogpost geeft je insidertips over hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw nieuwe werknemer zich vanaf het begin comfortabel en productief voelt. Bekijk hier meer over DeDomoticaStore.
Een snelle rondleiding door de werkruimte en werkstations
De eerste dag van je nieuwe baan is de perfecte kans om een rondleiding te krijgen door je nieuwe kantoor. Vraag, indien mogelijk, uw manager of HR-vertegenwoordiger om je rond te leiden door het kantoor en je voor te stellen aan collega's die deel zullen uitmaken van het team. Als je in een cubicle of een gedeeld kantoor gaat werken, neem dan een paar minuten de tijd om je vertrouwd te maken met de indeling van de werkplek en de algemene organisatie van het kantoor. Zijn er opslagruimtes die je kunt gebruiken? Hoe zijn de printers, kopieerapparaten en andere apparatuur opgesteld? Zijn er hulpmiddelen die je kunt gebruiken om uw werkplek efficiënter en comfortabeler te maken?
Een korte kennismaking met het team en collega's
Deel uitmaken van een team betekent dat je niet alleen bent op je werk. Je collega's zijn je vrienden, mentoren en bondgenoten bij het bereiken van doelen en het behalen van de doelstellingen van de afdeling. Probeer, indien mogelijk, het team te ontmoeten zodra je aan het werk gaat. Zo leer je meer over je collega's en maak je een goede eerste indruk. Ook kun je dan vragen stellen en begrijpen hoe jouw rol in de organisatie past in het grote geheel. Probeer vriendelijk en open te zijn, en vergeet niet dat je collega's niet alleen collega's zijn, maar ook potentiële vrienden. Je kunt beginnen met jezelf voor te stellen en een paar vragen te stellen over uw medewerkers.
Wat je mee moet hebben voordat je vertrekt
Voordat je naar je eerste werkdag vertrekt, moet je ervoor zorgen dat je een paar essentiële zaken in je bezit hebt. Ten eerste moet je ervoor zorgen dat de werkplek en computer klaarstaan zodra je begint. Als je een computer gaat gebruiken voor een baan waarvoor computergebruik vereist is, zorg er dan voor dat je alle benodigde softwarelicenties en autorisaties hebt voordat je aan het werk gaat. Misschien wil je een afspraak maken om zo snel mogelijk een e-mailadres en inloggegevens voor je bedrijf te regelen. Zo kun je met je collega's en klanten communiceren zodra je aan het werk gaat. Als je voor je werk een toegangsbadge nodig hebt, zorg er dan voor dat je je ID zo snel mogelijk instelt. Voordat je vertrekt, zorg ervoor dat je alle apparatuur, software en benodigdheden hebt die je nodig hebt om je werk te doen. Als je een laptop, een specifiek softwarepakket of andere benodigdheden nodig hebt, zorg er dan voor dat je die hebt voordat je begint. Op die manier hoef je niet op het laatste moment te zoeken naar wat je nodig hebt voor je werk. Bekijk hier alle domotica systemen.