1.Voeg een korte introductie toe
Dit kan een korte omschrijving van jouw persoonlijkheid zijn op misschien zelfs een video pitch. Dit geeft direct een eerste indruk en komt doelgericht over.
2.Trek aandacht met jouw kwalificaties
De lengte van je CV is zeer waarschijnlijk opgebouwd met punten die jouw kwalificaties benadrukken. Als er iets mist wat de aandacht trekt van de werkgever, dan zal jouw cv bijna zeker worden overgeslagen.
Dit kan je bijvoorbeeld voorkomen door je sterke punten bovenaan je cv te plaatsen, zoals het gedeelte met je kwalificaties , behaalde resultaten of misschien certificaten. Probeer hierbij overeenkomsten tussen de functie-eisen jouw sterke punten aan te tonen. Dit kan aanleiding zijn voor de werkgever om jouw CV verder te beoordelen.
3.Geef het verschil in de secties op je CV duidelijk aan
Het is aangeraden om de sectie titel vetgedrukt weer te geven, dit geeft de lezer een duidelijk overzicht, waardoor hij de gezochte informatie sneller kan vinden. Je kan ook extra opvallen met je sectie titel door wat flair te voegen.
In plaats van gewoon een Ervarings gedeelte, verander het in ‘’Geleerde Ervaringen’’ of “Project Management Ervaring.” In plaats van gewoon ‘’Kwalificaties’’ noem het ‘’Technische Ervaring’’ of “Management Ervaring”.
4. Benut de sterke reputaties van je voormalige werkgevers
Probeer de sterke reputaties van werkgevers optimaal te benutten in je functie omschrijving en verantwoordelijkheden. Bedrijven met een goede reputatie krijgen meer de aandacht van de lezer.
5.Voeg een pakkende slogan toe
Een goede slogan maakt kort en krachtig duidelijk waar je voor staat. Een slogan kan je in het begin of op het eind van jouw cv plaatsen. Dit is een extra manier om jezelf te onderscheiden.