Je google zoekopdrachten zo instellen dat je de meest relevante vacatures vind door simpelweg interpuncties en een paar extra woorden toe te voegen? Hier zijn 5 gemakkelijke voorbeelden:
1. Basis zoektermen:
Als je wilt dat Google specifieke woorden in een zin vind, zet dan het woord waar je naar op zoek bent tussen aanhalingstekens. Dan verschijnen alleen de pagina’s die dat woord of die woorden bevatten. Zoals: “vacature administratief assistent”
2. Woorden die je wilt uitsluiten:
Om te voorkomen dat je administratieve functies vind die receptioniste taken bevatten kun je google vertellen dat je die woorden wilt uitsluiten door een minus tekentje voor het woord te zetten dat je wilt uitsluiten. Zoals “-receptioniste”
3. Includeren en Uitsluiten:
Als je wilt zoeken naar een administratieve functie zonder receptioniste taken, en je wilt dat het in Rotterdam is, voeg dan Rotterdam toe aan je zoekopdracht. Zoals: “vacature administratief assistent” Rotterdam –Receptioniste
4.Opties toevoegen:
Misschien ben je van gedachte veranderd en heb je besloten dat je alhoewel je de voorkeur geeft aan Rotterdam, je ook wel in Den Haag zou willen werken, dan schrijf je dat zo in de zoekopdracht: “vacature administratief assistent” –Receptioniste (Rotterdam OF Den Haag)
5. Recente vacatures:
Kies de optie ''Zoekhulpmiddelen'' Kies daarna de optie ''elke periode'' en kies eerst ''Afgelopen uur'', vind je geen gepaste vacature kies dan ''Afgelopen 24 uur''. Op deze manier hoef je niet alle vacature sites individueel langs te gaan en krijg je de meest recente vacatures te zien.